Revistă de cultură teatrală
editată de Fundația Culturală "Camil Petrescu"

A apărut numărul 4-5-6 (aprilie-mai-iunie) al revistei „Teatrul azi”!

348 de pagini care vă vor stârni și în vacanță apetitul pentru teatru, în așteptarea marilor evenimente ale stagiunii 2015-2016. Numărul poate fi comandat on-line sau poate fi cumpărat de la sediul UNITER și de la Teatrul „Bulandra”.

mai multe detalii

Arhiva Teatrul azi

Noutăți

„Teatru, teatru și iar teatru - Ileana Ploscaru”, lansare 19 iunie 2017

TEATRU CONSTANTA. Festivalul Internaţional de Teatru “Miturile Cetăţii” a ajuns la a doua ediţie, iar iubitorii de teatru din Constanţa vor avea ocazia să vizioneze o serie de spectacole ce vor fi jucate în diverse locaţii din oraş, pe parcursul a nouă zile.

Teatru pe Drumul Sării, la Turda, pentru a treia oară

Festivalul de Teatru şi Arte Performative „Teatru pe Drumul Sării”, organizat de Teatrul „Aureliu Manea” Turda, își va deschide porțile și anul acesta, pentru cea de-a treia ediție, între 16 și 19 octombrie 2014. Tema acestei ediții este multiculturalitatea. În program vor fi incluse spectacole și evenimente dedicate deopotrivă comunității româneşti și celei maghiare.

Saviana STĂNESCU: „Nu pot trăi fără teatru“, interviu de Mirela Sandu

Cu o piesă, „Viză de clown”, montată de Alex Mihail, în premieră sâmbătă, 20 septembrie, la Teatrul Odeon, și cu o alta, „Organic”, gata să iasă pe scena proiectului 9G la TNB, în regia lui Andrei Măjeri, Saviana Stănescu se reîntoarce, dupa 13 ani, cu adevărat în România.

„9G la TNB: Caznele schimbării sau noua generaţie de creatori” de Irina ZLOTEA

Motto-ul programului, „un Teatru nou pentru un Public nou“, este inspirat de un elan al schimbărilor. Este vizionar şi curajos. Şi vine numai bine pentru imaginea revitalizatului Teatru Naţional din Bucuresti. Din păcate, nimeni din acea instituţie nu pare să fi fost informat în privinţa acestor transformări.

Aniversare la UNTEATRU. Oana Medrea despre "Crime" al companiei BÉZNĂ Theatre din Londra, "un spectacol care crestează adânc în conştiinţe"

UNTEATRU, spaţiul teatral care respiră independent de anotimp sau concedii, locul unde stagiunea nu se încheie niciodată în mod oficial, a împlinit de curând patru ani de existenţă. Cu acest prilej, a organizat în perioada 25 iulie – 3 august – absolut independent de dogoarea lui Cuptor – „Zilele Teatrului UNTEATRU“, un maraton care a inclus spectacole montate aici din 2011 până azi, concerte speciale, dar şi un spectacol invitat din Marea Britanie. A fost un adevărat festin pentru obişnuiţii casei din strada Ilfov nr. 1, dar şi pentru cei care i-au trecut pragul pentru prima dată.

Olivia Grecea: „Regizorul, chiar dacă e tânăr şi la început, trebuie creditat”

Olivia Grecea a studiat teatrologia și regia la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj şi la Université Paris III Sorbonne Nouvelle, Paris. Și-a susținut licența cu spectacolul "Alergătorul" de Mattias Andersson, la Teatrul Naţional Timişoara, unde va reveni în această stagiune pentru a monta "Paganini nu mai locuieşte aici" de Carmen Dominte, textul câştigător al Concursului Naţional de Dramaturgie. Urmează să pună în scenă, la Uzina cu teatru a Teatrului Naţional din Iaşi, un text contemporan german, proiectul cu care a câştigat concursul de debut în regie organizat de această instituție în 2013. Își pregătește teza de doctorat (la Universitatea Babeș-Bolyai), tema de cercetare fiind conceptul de devised theatre în relație cu teatrul politic. Am reîntâlnit-o la începutul verii, cu ocazia programului "Noul val – chip de regizor" lansat anul acesta de Festivalul de Teatru de la Ploiești. Aflând, la scurt timp, că urma să ia parte, pentru trei săptămâni (7–26 iulie), la un „laborator” al celebrului Lincoln Center Theater din New York, mi s-a părut interesantă (din motivele schițate mai jos) o discuție despre acest program de studiu intensiv al regiei, conceput ca „forum interactiv” menit să genereze colaborări pe termen lung între artiștii participanți.

Festivalul Naţional de Teatru, ediţia 24. Selecţia oficială a spectacolelor

Pe noul site al Festivalului Național de Teatru, Marina Constantinescu, director artistic și selecționer al celei de 24-a ediții, a anunțat luni, 21 iulie, spectacolele din secțiunea centrală a evenimentului organizat de UNITER, Ministerul Culturii, Primăria municipiului Bucureşti şi ARCUB. FNT 2014 va avea loc în perioada 24 octombrie – 2 noiembrie.

Andrei Șerban se întoarce la Brecht. 16–19 iulie: repetiții deschise la Teatrul Bulandra

OMUL CEL BUN DIN SECIUAN de Bertolt Brecht, spectacolul pe care îl monta la Teatrul Tineretului din Piatra Neamț la 25 de ani, într-un moment critic, imediat după mai ʼ68, „punea marea întrebare: cum să trăiești fără compromis?”, scria Andrei Șerban în albumul de „călătorii teatrale” pe care i l-a editat ICR cu ani în urmă. Prin puținele imagini cunoscute, chiar și cei care nu l-au văzut atunci păstrează în memorie candoarea lui Carmen Galin în Șen De și scenografia creată de Lucu Andreescu și Mihai Mădescu.

Wiener Festwochen 2014. O nouă corespondență de Irina Wolf

Spectacolul îşi are originea într-unul dintre cele mai răspândite eposuri din Evul Mediu, intitulat "Van den vos Reynaerde", cunoscut şi sub numele de "Reineke Fuchs" ("Renart Vulpoiul", tradus în românește ca „Romanul vulpii”). În producţia prezentată la Wiener Festwochen, în premieră absolută în spaţiul german, autorul flamand Josse De Pauw oferă o interpretare mai puţin cunoscută, în care nu Renart, ci lupul Isengrim este figura centrală. Colectivul flamand FC Bergman plasează lupta lupului împotriva vulpii în zilele noastre, ilustrând un coşmar contemporan.